Uiteraard kun je alle bestelde producten bij ons ruilen of retourneren mits de producten ongebruikt zijn. Dit binnen de vastgestelde termijn van 14 dagen na de aankoop. Bij retourgoederen wordt het betaalde bedrag aan de klant overgemaakt. De retourkosten zijn voor onze rekening en is vanaf nu nog makkelijker met ons eigen Retourportaal van Sendcloud.

Stappenplan Retourneren

1. Ga naar: https://footballshop.shipping-portal.com/returns/

2. Kies voor ‘Start een retourproces’ op ons speciale portaal.

3. Zoek de zending die geretourneerd moet worden aan de hand van de postcode en het ‘tracking nummer’ (track & trace nummer) van de zending.

4. Als deze gegevens zijn ingevuld kom je in het volgende scherm. Hier zie je e-mail adres staan wat eerder is ingevuld in de oorspronkelijke zending. In deze stap geef je de details retouren’ ofwel de reden van retour aan. Indien naar wens, kun je een bericht toevoegen aan de retour als extra opmerking.

5. Wanneer alles is ingevuld kies je voor ‘Volgende: Return location’.

Aan de hand van de ingevulde postcode komt de dichtstbijzijnde inleverlocatie tevoorschijn. Wanneer je kiest voor ‘KIES’ wordt de locatie opgeslagen.

Nederlandse klanten maken gebruik van PostNL punten, Belgische klanten maken gebruik van BPost punten. 

6. Je bent nu bijna klaar met het indienen van de retour. Je krijgt nu nog een overzicht te zien van de retour details. ‘Verzending details’: Dat is hetgeen wat je opnieuw gaat inleveren. ‘Retour details’: De reden van retour, je e-mail adres en een eventueel persoonlijk bericht. De ‘Return locatie’: De locatie waar het pakket retour wordt gebracht. Als alles akkoord is vink je de checkbox onderaan in het scherm aan en kiest voor ‘Volgende: Print return label’.

7. Je kunt nu het retour label downloaden, op het retour pakket plakken en uitprinten. Je levert het pakket in bij de servicepunt locatie van PostNL die is gekozen als retour punt.

8. Na ontvangst van de producten wordt het aankoopbedrag van de producten teruggestort. Let op dat dit tot 7-30 dagen kan duren, dit is afhankelijk van de banken.

Stappenplan Ruilen

Uiteraard is het ook mogelijk om producten te ruilen. Volg daarvoor hetzelfde stappenplan als bij het retourneren. Op het retourformulier dient duidelijk te worden aangegeven welke acties er dienen te worden ondernomen door ons. Na ontvangst van de producten wordt het nieuwe product (mits voorradig) z.s.m. verzonden.

Garantie
Footballshop.nl hanteert voor de geleverde producten de wettelijke regels voor garantie en conformiteit. De klant heeft recht op garantie indien aan onderstaande eisen is voldaan:

1. Aankoopbewijs
De klant kan het bewijs van aankoop overleggen. (bon,factuur)

2. Slijtage
De slijtage aan het product kan niet als normaal worden beschouwd. In deze geldt de aankoopdatum als belangrijk richtpunt.

3. Derde partij
Het product is niet gerepareerd door een andere partij buiten Footballshop.nl

4. Bestemming van het product
Het product is niet gebruikt voor andere activiteiten dan de feitelijke bestemming ervan. Bijvoorbeeld met voetbalschoenen op straat voetballen.

5. Onderhoud van het project
De schade is niet ontstaan door opzet, onachtzaamheid of nalatig onderhoud van het product.

Footballshop.nl zoekt bij een klacht altijd contact met de desbetreffende leverancier. De leverancier bepaalt in deze of de klacht gegrond is waarna het product aan de klant wordt vergoed. In dit geval wordt er echter geen geld teruggeven maar heeft de klant recht op een nieuw product of een cadeaubon wat respondeert met het aankoopbedrag.

De producten kunnen naar het volgende adres worden verzonden:

Footballshop.nl
t.a.v. Klantenservice
Dorpsstraat 68
3274BD Heinenoord

Webshop Keurmerk

‘De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.”